Pentru flexibilitate

Află de ce ne dor articulațiile când vine frigul!

Prevenție
Articulații
Trecerea la sezonul rece vine de multe ori cu dureri de articulații. O explicație poate fi scăderea presiunii barometrice, care determină dilatarea tendoanelor, a mușchilor și a țesuturilor ce înconjoară articulațiile, rezultând apariția durerilor articulare. Acestea sunt mai intense la persoanele care suferă de artrită, arată https://www.uchicagomedicine.org.

Află mai departe detalii despre cauzele apariției durerilor de articulații în sezonul rece, metode de ameliorare a disconfortului și de îngrijire a articulațiilor în anotimpul răcoros!

De ce apar durerile articulare când este frig?

Ca orice ecosistem, organismul răspunde la schimbările exterioare în diferite moduri. Temperatura atmosferică scăzută afectează de multe ori articulațiile, cauzând durere sau slăbiciune.

Potrivit orthosportsassociates.com, una dintre explicații ar putea fi că organismul, în efortul de a conserva temperatura corporală în sezonul rece, direcționează căldura către organele vitale, iar articulațiile rămân astfel cu un nivel mai scăzut de căldură.

O altă cauză ar putea fi scăderea presiunii barometrice, care determină dilatarea tendoanelor, a mușchilor și a țesuturilor din jurul articulațiilor, iar de aici rezultă apariția durerii articulare.

De asemenea, vremea rece are impact asupra celor care au deja probleme articulare, cum ar fi artrita. În cazul acestor persoane, durerile articulare pot deveni mai intense când afară este frig.

Cum ai grijă de articulații în sezonul rece?

Iată ce poți face pentru a-ți îngriji articulațiile în sezonul răcoros:
  • Menține-te activ! Activități fizice precum plimbările, mersul de pe bicicletă sau jogging-ul stimulează circulația sângelui și scad riscul apariției durerilor și rigidității articulare.
  • Folosește căldura pentru a-ți proteja articulațiile! Pad-urile cu efect de încălzire sau băile calde pot avea efecte benefice dacă te confrunți cu dureri articulare.
  • Mergi la masaj! Masajul relaxează mușchii, îmbunătățește circulația și flexibilitatea.
  • Hidratează-te corespunzător! Organismul folosește mai multă energie atunci când depunem efort în sezonul rece. Deshidratarea împiedică menținerea unei temperaturi corporale optime, de aceea este important să bei multă apă mai ales dacă faci efort.
  • Îmbracă-te gros! O altă metodă prin care îți poți îngriji articulațiile este să porți haine adaptate vremii răcoroase, care îți vor menține un nivel bun al temperaturii corporale.

Cum putem să ne menținem activi fără a resimți dureri articulare cauzate de vremea rece?

Temperatura atmosferică scăzută nu trebuie să îți încetinească ritmul. Iată ce poți face pentru a evita sau ameliora durerile articulare cauzate de vreme:
  • Îmbracă-te gros! Când vrei să ieși la jogging, asigură-te că porți îmbrăcăminte corespunzătoare. Poartă jachetă și pantaloni lungi sau termici sau chiar jambiere, pentru a menține căldura articulațiilor.
  • Investește într-un echipament de exerciții fizice pentru iarnă! Acesta îți va menține o temperatură corporală optimă atunci când faci sport în aer liber.
  • Începe cu exerciții de încălzire! Îți vor îmbunătăți flexibilitatea articulară și îți vor menține mușchii relaxați. Genuflexiunile îți vor pregăti genunchii pentru mișcare, iar stretching-ul contribuie la elasticitatea musculară.
La birou, asigură-te că scaunul îți asigură suport lombar. De asemenea, ridică-te de la birou la fiecare două ore, pentru a evita durerile de spate.

4. Redu nivelul de stres

Alimentația este deosebit de importantă pentru a te bucura de articulații sănătoase pe termen lung. Astfel, îți recomandăm Proenzi Rapid, un supliment alimentar pe bază de Glucozamin și Condroitin care contribuie la funcționarea normală a articulațiilor.

Surse:

https://www.uchicagomedicine.org/forefront/prevention-and-screening-articles/its-cold-outside-do-your-joints-hurt
https://orthosportsassociates.com/why-your-joints-ache-in-the-cold-and-what-you-can-do-about-it/

S-ar putea să îți placă

Cum să eviți durerile de articulații la locul de muncă
Cum să eviți durerile de articulații la locul de muncă
Cum să eviți durerile de articulații la locul de muncă. Iată ce măsuri de prevenție poți lua, astfel încât să eviți apariția durerilor articulare!
Citește mai mult
Cum să previi durerile de articulații în timpul vacanței
Cum să previi durerile de articulații în timpul vacanței
Cum să previi durerile de articulații în timpul vacanței. Află din acest articol ce poți face pentru a evita durerile de articulații în timp ce călătorești!
Citește mai mult
Activități recomandate persoanelor cu dureri de genunchi
Activități recomandate persoanelor cu dureri de genunchi
Ce activități sunt potrivite pentru dumneavoastră dacă doriți să faceți sport, dar vă dor genunchii?
Citește mai mult
Mamele cu dureri de spate lombare
Mamele cu dureri de spate lombare
Postura se schimbă constant în timpul sarcinii.
Citește mai mult
Primăvara a sosit, este timpul să mergeți în grădină!
Primăvara a sosit, este timpul să mergeți în grădină!
Indiferent dacă grădinăritul este hobby-ul sau profesia dumneavoastră, jumătate din populația cu vârste cuprinse între 35 și 50 de ani prezintă dureri la nivelul spatelui, genunchilor sau umerilor în timpul activităților de grădinărit.
Citește mai mult
Ce sport este recomandat pentru dumneavoastră dacă aveți probleme cu articulațiile?
Ce sport este recomandat pentru dumneavoastră dacă aveți probleme cu articulațiile?
Din păcate, mulți oameni nu își protejează articulațiile în mod corespunzător în timpul activităților sportive, iar acest lucru cauzează adesea dureri la nivelul acestora chiar și la o vârstă fragedă.
Citește mai mult
Mânâncă și bea bine!
Mânâncă și bea bine!
Cum să vă protejați cel mai bine articulațiile? Există un asemenea lucru cum ar fi o dietă prietenoasă cu articulațiile? Ce ar trebui să mâncați pentru a vă sprijini articulațiile
Citește mai mult
Aerul condiționat și durerile articulare
Aerul condiționat și durerile articulare
Perioada verii și undele de căldură sunt peste puterea noastră. Temperaturile ridicate aduc mult disconfort: vă simțiți rău, nu puteți performa la locul de muncă, vă este greu să vă concentrați.
Citește mai mult