BG CZ HU LT LV PL RO SK

Importanţa calciului in dietă

Dieta, un factor foarte important în menţinerea sănătăţii oaselor


Descoperă eWalmark cel mai simplu magazin de la Walmark


Diverse studii evidenţiază faptul că o dietă bogată în fibre vegetale din legume şi fructe şi săracă în dulciuri rafinate şi grăsimi animale (excepţie peştele) poate reduce durerea şi inflamaţia de la nivelul articulaţiilor, asigurând necesarul de vitamine şi minerale util pentru dezvoltarea sănătoasă a oaselor.


Dacă nu este protejat din timp, sistemul osos poate suferi modificări, uneori ireversibile. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, oasele își pierd din densitate, iar pentru a preveni acest lucru putem introduce în dieta de zi cu zi câteva alimente “minune”.



Peștele – peștele gras (somon, macrou) este o sursă bogată de acizi grași de tip omega 3. Omega 3 reduce inflamația de la nivelul articulațiilor și îmbunătățește densitatea minerală osoasă. Se recomandă consumul de pește gras de 2 ori pe săptămână.


Produsele lactate – calciul și vitamina D din compoziția produselor lactate ajută la menținerea oaselor puternice.


Calculator de calciuCalculator pentru necesarul zilnic de calciu
Completează formularul pentru a estima cantitatea zilnică de calciu necesară pentru un stil de viață sănătos. Click aici pt. calculatorul de calciu.


Calciul este un mineral prezent în aproape fiecare celulă a corpului, fiind indispensabil metabolismului osos deoarece conferă duritate oaselor. Lipsa calciului în oase creşte riscul producerii fracturilor. În acelaşi timp, calciul este un mineral esenţial în contracţia muşchilor şi poate interveni în hidratarea celulară. Vitamina D este esenţială pentru absorbţia calciului în organism. De asemenea, este necesară pentru creşterea oaselor şi remodelarea osoasă, susţinerea sistemului imunitar, diviziunea celulară şi pentru sănătatea sistemului muscular. Există, însă, și alte surse importante de calciu și vitamina D. Printre acestea amintim: broccoli, varza, spanacul.



Fibrele alimentare - fibrele alimentare joacă un rol extrem de important în menţinerea sănătăţii organismului. Acestea pot fi solubile (împreună cu apa formează un gel, încetinesc digestia, ajută la menţinerea colesterolului şi glicemiei în limite normale), şi insolubile (cu efect prebiotic). Persoanele adulte sănătoase ar trebui să consume minimum 20g de fibre zilnic. De reţinut este faptul că fibrele alimentare au proprietatea de a absorbi unele substanţe toxice, favorizând eliminarea lor din organism. Deficitul de fibre alimentare poate induce boli ale colonului şi boli metabolice. Printre alimentele cu conţinut crescut de fibre, amintim: cerealele integrale, nucile, fasolea.


Fructele și legumele bogate în vitamina C - Vitamina C este o vitamină hidrosolubilă cu un rol esenţial în organism. Vitamina C are un rol important în formarea colagenului, sprijinind buna funcționare a sistemului osos. Cele mai importante surse de vitamina C sunt: măceşele (conţin aprox. 1000mg vitamina C/100g), cătina (aprox. 800mg/100g), coacăzele negre (aprox. 200mg/100g), ardeiul roşu (aprox. 190mg/100g), kiwi-ul (aprox. 90mg/100g), portocalelele (aprox. 53mg/100g). Vitamina C se descompune în timpul preparării alimentelor, de aceea se recomandă consumarea fructelor şi legumelor proaspete.


Apa - Toate celulele corpului folosesc apa pentru a funcţiona corespunzător. Apa este extrem de importantă pentru menținerea sănătății coloanei vertebrale. Discurile intervertebrale sunt formate în mare parte din apă, aproximativ 80%, procentul scăzând odată cu înaintarea în vârstă.


Deficitul de vitamina D şi calciu, consumul excesiv de alcool sau cafea, fumatul, malnutriţia, alimentaţia bogată în proteine și sedentarismul pot produce demineralizare osoasă și osteoporoză. Osteoporoza este o boală osoasă caracterizată prin reducerea densităţii osoase și fragilizarea oaselor cu consecințe foarte serioase precum riscul de fracturi osoase. Citește despre osteoporoză, diagnosticare și metode de combatere aici.


Obezitatea, vârsta și leziunile de la nivelul articulațiilor pot favoriza leziunea cartilajului articular și declanșa osteoartrita, o afecțiune caracterizată prin degradarea cartilajului articular. Cele mai afectate articulații sunt articulațiile de la nivelul genunchiului, șoldului, mâinii și a coloanei vertebrale. Citește despre osteoartrită și tratamentul de întreținere pentru protecția și nutriția cartilajului articular aici.

Consultatie